Тестування – це метод вимірювання певних
властивостей особи за допомогою тесту.
Широке впровадження тестування зумовлене :
- високою технологічністю перевірки
результатів тестування;
- незалежністю результатів тестування від
суб’єктивної думки тих, хто перевіряє.
Тест – це інструмент, що складається з:
- вивіреної сукупності тестових завдань,
- стандартизованої процедури проведення,
- заздалегідь спроєктованої технології опрацювання та аналізу результатів, призначений для вимірювання якостей і властивостей особи, зміна яких можлива в процесі систематичного навчання.
Відмінна
риса тесту – можливість вимірювання у кількісній і якісній формі, що дозволяє
встановити динаміку якості навчання та виконати
його діагностичний аналіз.
1
етап. Визначення мети тестування
За метою використання та місцем у
навчальному процесі розмежовують тести
навчальні, діагностичні й контрольні.
2
етап. Добір змісту навчального матеріалу
3
етап. Проєктування матриці тесту.
Технологічна матриця задає зміст навчального матеріалу, який буде дібрано для перевірки, і важливість того чи іншого елемента змісту.
Вона може містити рівні досягнень, які будуть перевірені, їх співвідношення, відповідність стандарту та деякі інші компоненти.
4
етап. Формування структури банку тестових завдань.
5
етап. Конструювання тесту відповідно до рівнів пізнавальної діяльності.
6
етап. Проведення тестування.
7
етап. Оцінювання та аналіз результатів тестування
Цей
етап включає в себе такі процедури:
1. Формування зведеної таблиці показників якості тестових матеріалів.
2.
Побудова комплексних показників якості тестових матеріалів.
3.
Нормування показників якості тестових матеріалів.
4.
Визначення довірчих інтервалів комплексних оцінок.
5. Формування вербально–числової шкали якості тестових матеріалів.
6.
Формування підсумкового висновку у вигляді рекомендацій.
Правила конструювання тестових завдань
1. Кожне тестове завдання має оцінювати досягнення важливої та істотної освітньої мети. Слід уникати перевірки тривіальних або надмірно вузькоспеціальних знань.
2. Кожне тестове завдання має перевіряти відповідний рівень засвоєння знань, у тому числі вищі когнітивні рівні.
3. Умова має містити чітко сформульоване завдання. Завдання має фокусуватися на одній проблемі.
4.
Варіанти відповідей мають бути гомогенними (однорідними).
5.
Усі дистрактори мають бути вірогідними (правдоподібними).
6. Відомості, що містяться в одному тестовому завданні, не повинні давати відповідь на інше тестове завдання.
7. Не рекомендується використовувати як правильну відповідь чи дистрактор фрази "все з вищевказаного", "нічого з вищевказаного".
8. Не рекомендується використовувати як правильну відповідь чи дистрактор фрази "жоден варіант відповіді неправильний", "немає правильної відповіді", "усі відповіді правильні", "інколи", "ймовірно" тощо.
9.
Умова має бути сформульована позитивно.
Завдання повинно бути сформульовано не у формі запитання, а у вигляді твердження грамотно, коротко, чітко, зрозуміло, без повторів, малозрозумілих слів і символів, без використання негативних тверджень.
Джерело: https://www.twirpx.com/file/2363802/
Немає коментарів:
Дописати коментар