Прийоми
формувального оцінювання
| 
   Прийоми  | 
  
                                     Інструкція до використання   | 
 
| 
   Індекс-картки для узагальнення
  або запитань  | 
  
   Учитель/-ка періодично роздає учням картки із
  завданнями, зображеними з обох боків (почергово перевертаючи певним боком): ➔      Назвіть основні ідеї вивченого
  матеріалу, узагальніть їх. ➔      Визначте, що з вивченого ви
  недостатньо зрозуміли, сформулюйте свої запитання.  | 
 
| 
   Сигнали рукою  | 
  
   Учитель/-ка просить учнів показувати сигнали про те,
  розуміють чи не розуміють вони матеріал (під час пояснення понять, принципів,
  процесів тощо). Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання
  таких сигналів: ➔      Я розумію __ і можу пояснити
  (великий палець руки спрямовано вгору). ➔      Я все ще не розумію __
  (великий палець руки спрямовано в сторону). ➔      Я не зовсім упевнений у __
  (помахати рукою). Після ознайомлення із сигналами учитель/-ка опитує
  учнів кожної групи:  ➔      Що саме ви не зрозуміли?  ➔      У чому відчуваєте
  невпевненість?  ➔      Що ви зрозуміли й можете
  пояснити? За результатами отриманих відповідей учитель/-ка
  вирішує, чи потрібне повторне вивчення, закріплення теми або продовження
  вивчення тем за програмою.  | 
 
| 
   Світлофор  | 
  
   У кожного учня та учениці є картки трьох кольорів
  світлофора. Учитель/-ка просить учнів показувати карткою відповідного кольору
  розуміння (зелений), неповне розуміння (жовтий), нерозуміння (червоний)
  матеріалу. Після сигналу учитель/-ка з’ясовує: що зрозуміли, що не зрозуміли.
  (Покликання на шаблони сигнальних
  карток.)  | 
 
| 
   Однохвилинне есе  | 
  
   Прийом, який використовують, щоб отримати від учнів
  зворотний зв’язок про вивчене з теми. Для написання есе вчитель/-ка може поставити такі
  запитання:  ➔      Що найголовніше ви дізналися
  сьогодні?  ➔      Які питання залишилися для вас
  незрозумілими?  | 
 
| 
   Вимірювання температури  | 
  
   Метод використовують, щоб виявити, наскільки учні
  правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняють
  запитанням «що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання —
  демонстрація розуміння завдання або процесу його виконання. У разі роботи в парах або групах учитель/-ка просить
  пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші
  спостерігають.  | 
 
| 
   Мовні зразки (підказки)  | 
  
   Учитель/-ка періодично дає учням мовні зразки
  (вислови, підказки), які допомагають будувати відповідь. Наприклад:  ➔      Основною ідеєю (принципом,
  процесом) є ______, тому що ____.   | 
 
| 
   Трихвилинна пауза  | 
  
   Учитель/-ка надає учням трихвилинну паузу, яка дає
  можливість учням обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім
  матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими
  моментами. ➔      Я змінив/-ла своє ставлення
  до… ➔      Я дізнався/-лася більше про… ➔      Я здивувався/-лася тому, що… ➔      Я відчув/-ла… ➔      Я ставився/-лася до…  | 
 
| 
   Дві зірки й побажання (взаємооцінювання)    | 
  
   Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів,
  творів, есе. Учитель/-ка пропонує перевірити роботу однокласника чи
  однокласниці. Коли учні коментують роботи одне одного, вони не виставляють
  оцінки, а вказують на два позитивні моменти — «дві зірки» — і на
  один момент, який потребує доопрацювання — «побажання».  | 
 
| 
   Прийом «Тижневий звіт»  | 
  
   У кінці навчального тижня кожному учневі та учениці
  запропонуйте дати відповіді на запитання: ➔      Чого я навчився/-лася за
  тиждень? ➔      Що для мене залишилося
  нез’ясованим? ➔      Які запитання я б поставив/-ла
  учням, якби був/-ла учителем/-лькою? тощо.  | 
 
 
Немає коментарів:
Дописати коментар