Практика та інструменти формувального оцінювання в початковій школі

 

Прийоми формувального оцінювання

Прийоми

                                  Інструкція до використання

Індекс-картки для узагальнення або запитань

Учитель/-ка періодично роздає учням картки із завданнями, зображеними з обох боків (почергово перевертаючи певним боком):

      Назвіть основні ідеї вивченого матеріалу, узагальніть їх.

      Визначте, що з вивченого ви недостатньо зрозуміли, сформулюйте свої запитання.

Сигнали рукою

Учитель/-ка просить учнів показувати сигнали про те, розуміють чи не розуміють вони матеріал (під час пояснення понять, принципів, процесів тощо). Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання таких сигналів:

      Я розумію __ і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору).

      Я все ще не розумію __ (великий палець руки спрямовано в сторону).

      Я не зовсім упевнений у __ (помахати рукою).

Після ознайомлення із сигналами учитель/-ка опитує учнів кожної групи:

      Що саме ви не зрозуміли?

      У чому відчуваєте невпевненість?

      Що ви зрозуміли й можете пояснити?

За результатами отриманих відповідей учитель/-ка вирішує, чи потрібне повторне вивчення, закріплення теми або продовження вивчення тем за програмою.

Світлофор

У кожного учня та учениці є картки трьох кольорів світлофора. Учитель/-ка просить учнів показувати карткою відповідного кольору розуміння (зелений), неповне розуміння (жовтий), нерозуміння (червоний) матеріалу. Після сигналу учитель/-ка з’ясовує: що зрозуміли, що не зрозуміли. (Покликання на шаблони сигнальних карток.)

Однохвилинне есе

Прийом, який використовують, щоб отримати від учнів зворотний зв’язок про вивчене з теми.

Для написання есе вчитель/-ка може поставити такі запитання:

      Що найголовніше ви дізналися сьогодні?

      Які питання залишилися для вас незрозумілими?

Вимірювання температури

Метод використовують, щоб виявити, наскільки учні правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняють запитанням «що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання — демонстрація розуміння завдання або процесу його виконання.

У разі роботи в парах або групах учитель/-ка просить пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші спостерігають.

Мовні зразки (підказки)

Учитель/-ка періодично дає учням мовні зразки (вислови, підказки), які допомагають будувати відповідь. Наприклад:

      Основною ідеєю (принципом, процесом) є ______, тому що ____.

Трихвилинна пауза

Учитель/-ка надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість учням обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами.

      Я змінив/-ла своє ставлення до…

      Я дізнався/-лася більше про…

      Я здивувався/-лася тому, що…

      Я відчув/-ла…

      Я ставився/-лася до…

Дві зірки й побажання

(взаємооцінювання)

 

Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель/-ка пропонує перевірити роботу однокласника чи однокласниці. Коли учні коментують роботи одне одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти — «дві зірки» — і на один момент, який потребує доопрацювання — «побажання».

Прийом «Тижневий звіт»

У кінці навчального тижня кожному учневі та учениці запропонуйте дати відповіді на запитання:

      Чого я навчився/-лася за тиждень?

      Що для мене залишилося нез’ясованим?

      Які запитання я б поставив/-ла учням, якби був/-ла учителем/-лькою?

тощо.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  35 інструментів для дистанційного/змішаного навчання – добірка НУШ https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchann...