Прийоми
формувального оцінювання
Прийоми |
Інструкція до використання |
Індекс-картки для узагальнення
або запитань |
Учитель/-ка періодично роздає учням картки із
завданнями, зображеними з обох боків (почергово перевертаючи певним боком): ➔ Назвіть основні ідеї вивченого
матеріалу, узагальніть їх. ➔ Визначте, що з вивченого ви
недостатньо зрозуміли, сформулюйте свої запитання. |
Сигнали рукою |
Учитель/-ка просить учнів показувати сигнали про те,
розуміють чи не розуміють вони матеріал (під час пояснення понять, принципів,
процесів тощо). Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання
таких сигналів: ➔ Я розумію __ і можу пояснити
(великий палець руки спрямовано вгору). ➔ Я все ще не розумію __
(великий палець руки спрямовано в сторону). ➔ Я не зовсім упевнений у __
(помахати рукою). Після ознайомлення із сигналами учитель/-ка опитує
учнів кожної групи: ➔ Що саме ви не зрозуміли? ➔ У чому відчуваєте
невпевненість? ➔ Що ви зрозуміли й можете
пояснити? За результатами отриманих відповідей учитель/-ка
вирішує, чи потрібне повторне вивчення, закріплення теми або продовження
вивчення тем за програмою. |
Світлофор |
У кожного учня та учениці є картки трьох кольорів
світлофора. Учитель/-ка просить учнів показувати карткою відповідного кольору
розуміння (зелений), неповне розуміння (жовтий), нерозуміння (червоний)
матеріалу. Після сигналу учитель/-ка з’ясовує: що зрозуміли, що не зрозуміли.
(Покликання на шаблони сигнальних
карток.) |
Однохвилинне есе |
Прийом, який використовують, щоб отримати від учнів
зворотний зв’язок про вивчене з теми. Для написання есе вчитель/-ка може поставити такі
запитання: ➔ Що найголовніше ви дізналися
сьогодні? ➔ Які питання залишилися для вас
незрозумілими? |
Вимірювання температури |
Метод використовують, щоб виявити, наскільки учні
правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняють
запитанням «що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання —
демонстрація розуміння завдання або процесу його виконання. У разі роботи в парах або групах учитель/-ка просить
пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші
спостерігають. |
Мовні зразки (підказки) |
Учитель/-ка періодично дає учням мовні зразки
(вислови, підказки), які допомагають будувати відповідь. Наприклад: ➔ Основною ідеєю (принципом,
процесом) є ______, тому що ____. |
Трихвилинна пауза |
Учитель/-ка надає учням трихвилинну паузу, яка дає
можливість учням обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім
матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими
моментами. ➔ Я змінив/-ла своє ставлення
до… ➔ Я дізнався/-лася більше про… ➔ Я здивувався/-лася тому, що… ➔ Я відчув/-ла… ➔ Я ставився/-лася до… |
Дві зірки й побажання (взаємооцінювання) |
Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів,
творів, есе. Учитель/-ка пропонує перевірити роботу однокласника чи
однокласниці. Коли учні коментують роботи одне одного, вони не виставляють
оцінки, а вказують на два позитивні моменти — «дві зірки» — і на
один момент, який потребує доопрацювання — «побажання». |
Прийом «Тижневий звіт» |
У кінці навчального тижня кожному учневі та учениці
запропонуйте дати відповіді на запитання: ➔ Чого я навчився/-лася за
тиждень? ➔ Що для мене залишилося
нез’ясованим? ➔ Які запитання я б поставив/-ла
учням, якби був/-ла учителем/-лькою? тощо. |
Немає коментарів:
Дописати коментар