Головною ознакою дидактичного тесту є його об'єктивність, гарантована вимірюванням, функція якого полягає в тому, щоб надати кількісну інформацію. При цьому тести навчальних досягнень учнів складаються відповідно до вимог програми,
підручника, засвоєного матеріалу і використовуються для організації поточного та підсумкового контролю.
Засобом перевірки рівня сформованості рецептивних і продуктивних навичок і вмінь УМ слугують тести ІКК.
Вони поділяються на два види:
1) тести з очікуваною відповіддю для визначення рівня сформованості рецептивних навичок і вмінь;
2) тести з вільно конструйованою відповіддю для встановлення рівня сформованості продуктивних навичок і вмінь.
Тестування
у ПШ має проходити в такій послідовності. Перед виконанням тестових
завдань учням пропонується пам'ятка-алгоритм роботи з ними. Кожний учень одержує тест, аркуш з набором тестових завдань і бланк для відповідей, який обов'язково
підписується.
За вказівкою
вчителя всі учні одночасно починають виконувати завдання. Термін проведення тестового контролю визначається вчителем. Для молодших школярів цей термін з урахуванням їх вікових особливостей не має перевищувати 25-30 хвилин.
Необхідною умовою ефективної організації тестового контролю є створення відповідної робочої атмосфери, позитивного ставлення учнів до самої процедури проведення цієї форми контролю, яка в ПШ, враховуючи особливості даної вікової категорії дітей, набуває першочергового значення. Проведення тестового контролю регламентовано певними правилами як основи для написання спеціальних інструкцій для вчителів, які його проводять.
Призначення інструкцій полягає в наданні
вчителям детальної інформації щодо організації
роботи учнів з метою отримання найбільш повних та об'єктивних результатів. Дотримання при
проведенні тестового контролю таких правил є обов'язковою умовою його ефективності:
1) Перед проведенням тестового контролю слід перевірити наявність в учнів олівців і гумок.
2) Під час тестування забезпечити спокійну і доброзичливу атмосферу.
3) Забезпечити самостійність виконання завдань. Кожний учень має
сидіти за окремим столом.
4) Необхідно повідомити учням мету тестування, потім роздати тестові матеріали, пояснити, як їх підписувати.
5) Повідомити про час проведення тестування, нагадати учням про
необхідність завершення роботи за 5 хв. до закінчення тестування.
6) Чітко та виразно читати й пояснювати інструкції до кожної групи однотипних тестових завдань відповідно до часу, запланованого на їх виконання.
7) Після закінчення часу тестування зібрати тестові матеріали та учнівські бланки для відповідей з метою перевірки та оцінювання.
Можливість отримання об'єктивної оцінки успішності оволодіння ІМ є однією
з переваг тестового контролю. Для
цього результати тестування необхідно виразити в балах,
а загальний бал зіставити з
конкретною шкалою оцінок.
Уся процедура підбиття підсумків тестування складається з 3 етапів:
1) Кожне правильно виконане завдання оцінюється певним балом.
Наприклад, при користуванні 100-бальною шкалою необхідно число 100 розділити на кількість
тестових завдань у комплексі та
отримати "вартість" окремого завдання. Слід зазначити,
що тестові
завдання, які вважаютьс я вчителем важливішими,
можуть оцінюватися більшим числом балів.
2) Після виконання комплексу тестових завдань учням нараховуються відповідні бали за кожне правильно виконане
завдання і виводиться
загальна
кількість
набраних балів.
Максимальне число складає 100.
3) Загальна кількість балів кожного учня зіставляється з певною шкалою оцінок. В результаті зіставлення визначається оцінка за виконання всього комплексу тестових завдань.
При проведенні поточного тестового контролю тестові завдання
розробляються самим учителем, тобто зміст завдань, вид шкали оцінок залежить від його вибору. Вчитель має враховувати
цілі, зміст навчання, умови навчального процесу, особливості контингенту учнів.
Підсумковий тестовий контроль передбачає використання
комплексів стандартизованих тестових завдань, тобто таких, що пройшли процедуру перевірки показників
їх якості. У паспорті до кожного комплексу стандартизованих тестових завдань подається бланк з правильним варіантами відповідей, "вартість" усіх завдань і шкала
оцінок.
Важливе значення як при підсумковому, так і поточному тестуванні має той факт, що всі учні об'єктивно оцінюються за однаковими критеріями.
Джерело: https://studopedia.su/8_14771_umovi-provedennya-testovogo-kontrolyu-v-pochatkovih-klasah.html
Немає коментарів:
Дописати коментар